środa, 15 października 2014

Kilka informacji parafialnych

W związku ze zbliżającym się, poświęconym literaturze grozy konwentem KFASON, który odbędzie się 18.X w Krakowie, uprzejmie zawiadamiam, że pojawię się tam w podwójnej roli: o godz. 12 odbędzie się spotkanie autorskie związane z Powrotem, które poprowadzi Paweł Mateja z carpenoctem.pl, a o godz. 15:00 postaram nie ośmieszyć się na prelekcji poświęconej problemowi samoświadomości w prozie Thomasa Ligottiego. Jeżeli uznam, że prelekcja nie była kompletną klęską i katastrofą, postaram się upublicznić jakieś materiały z niej. Wydarzenie odbywa się w Bibliotecej Wojewódzkiej przy ul. Rajskiej 12, wstęp bezpłatny dla wszystkich chętnych. Polecam szczególej uwadze prelekcję Pawła Matei poświęconą nieznanym klasykom polskiej grozy (godz. 10:00).

Wracając do Powrotu, to ukazało się kilka recenzji: na freakshowfiction.blogspot.com, hplovecraft.pl i na popmoderna.pl. Oprócz tego odbyłem pogawędkę z Jakubem Winiarskim, a efekty możecie ocenić na jego stronie literaturajestsexy.pl

Ale już dość o mnie. Już jutro będziecie mogli udać się do sklepów w poszukiwaniu pisma "Fantastyka: Wydanie Specjalne", w którym - uwaga uwaga - znajdzie się pełna powieść Thomasa Ligottiego, My Work Is Not Yet Done, pod polskim tytułem Jeszcze nie skończyłem. Tłumaczenie przygotował Jakub Małecki. Osobiście żałuję, że polskie wydanie tego tekstu będzie pozbawione opowiadań towarzyszących oryginalnemu wydaniu powieści, tj. I Have A Special Plan For This World oraz The Nightmare Network, ale lepszy rydz niż muchomor. Przynajmniej teoretycznie.

Już niebawem powinny się także wyklarować kwestie dokładnej daty wydania Teatro Grottesco. Mam nadzieję, że po KFASONIE będę mógł coś więcej na ten temat powiedzieć. Przypominam, że polska edycja najważniejszego zbioru Thomasa L. będzie - pod wzgledem zawartości - naprawdę unikalna na skalę światową. Oprócz opowiadań, które tłumaczył zespół w składzie Filip Skutela, Aleksander Więckowski, Mateusz Kopacz i ja, będzie można znaleźć wstęp napisany przez Ligottiego specjalnie dla polskich czytelników, napisany przez Sławka Wielhorskiego i mnie esej "Urzeczenie koszmarem", a także kompletną bibliografię prac Ligottiego, przygotowaną w pocie czoła przez Sławka (ukłony dla niego!). Oprócz tego książkę ozdobią przyprawiające o palpitację serca grafiki Radka Włodarskiego i piękna okładka, która namalował Serhiy Krykun.

To chyba wszystko, co miałem do powiedzenia na dziś.

2 komentarze:

  1. Jeśli można:prośba o zamieszczenie na blogu materiałów o których Pan wspomniał. Nie wszystkim-niestety-dane będzie być na KFASONie i na spotkaniu z Panem a wielka szkoda żeby ci ludzie-w tym ja-nie mieli szansy ich poznać. Oczywiście szanuję Pana czas wolny więc będę bardzo cierpliwie ich oczekiwał. Chciałem tylko zasygnalizować,że pomysł ich upublicznienia jest bardzo korzystny-jestem o tym przekonany-dla wszystkich czytelników i sympatyków. Gratuluję również udanych wywiadów i bardzo pozytywnego odbioru Pańskiej twórczości. Myślę,że nadszedł czas na taką prozę i,że będzie coraz częściej zauważana,chwalona i przyciągała coraz to nowych-oddanych-czytelników. Z poważaniem-old weirdman.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, postaram się udostępnić - zdjęcia, prezentację i może video. Natomiast miałbym prośbę do Pana o kontakt mailowy - w jednej drobnej sprawie (mój mail jest w okienku "kontakt" po prawej)

    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń